2012-04-01

Haklappsproduktion på gång!

Jag bor i köket med min symaskin. Jag har behövt förflytta mig från mitt andra rum då grannen under oss tycker visst det är lite jobbigt att höra på ljudet. Det är väl lika bra, nu kan jag sy hur länge jaga vill och orkar, utan att tänka på vad klockan är :D 

Nu har jag flera högar med jeans som jag i helgen sprättat upp och klippt ut haklappsmönster på. Det är en god början. Här fick jag 3 stycken färdiga igår i den lilla rundade modellen.
Jag syr upp två olika modeller. Denna nedan och en mer fyrkantig variant, se tidigare inlägg om haklappar.




Förra veckan fick jag en kasse med massa olika t-shirtar, med flera testtryck av olika slag. Jag sydde upp två små pytte mössor som hittade nya ägare direkt och jag missade att ta kort på dem, men jag ska försöka få något foto så får ni se. Det blev så söta och coola mössor!

 

Nu när våren och sommaren är på väg (förhoppningsvis ingen mer snö!) så har jag letat efter ett basmönster på solhattar som jag ska prova att sy och göra en liten designändring på. Kul! Hoppas jag lyckas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar