2012-03-12

Stopp i tillverkningen!

Att en sån liten men så viktig sak som symaskinsnål kan ställa till det. Jag var i full fart med att sy beställningar och dyligt och plötsligt så går lilla nålen sönder... det va ju lagom roligt... då jag inte har fler hemma.

Jag får svänga förbi stan efter jobbet imorn eller senare i veckan. Under tiden får jag roa mig med att klippa färdigt alla mönster och hitta på vad jag ska göra av de sista stuvarna av "jeansprojektet" som jag har och få ett avslut på det. :)

Innan nålen gick av, hann jag med tillverka 4 stycken dregglisar. Jag provade på 3 olika mönster.
 På framsidan harjag använt mig av en blå klänning och en mönstrad svartvit tröja som jag även använt till e body. Se mer i detta inlägg.  På baksidan använde jag mig av ett regnskydds tyg. Vill prova om det passar. Eller blir det en haklappskänsla över det hela? Hmm...

Här nedan kommer det foton på dregglisarna. De Z har på sig är stora och breda i formen



Z har på sig den nedre varianten. Den lilla varianten har jag skickat till en kompis som ska bedöma och hon får se hur den fungerar.

 Dessa två åkte idag på posten norrut till en 1 årig som ska testa och se om det är något att ha. Den blåa är lite mindre , se bild ovan och den rödsvarta är  triangelformad med spetsiga ändar.


Baksidan på en dregglis. Här har jag det tunna regnskyddet.

Tröjans ärmar dög även till denna coola mössa och den är nu skickad till en lycklig ägare.


Endast små bitar kvar av tröjan, kanske blir någon detalj på en mössa?  Här är den blåa klänningen, jag hade hunnit att klippa lite i den.

Här får ni ett superbra tips av bloggaren Lysstreif om hur du kan sy din alldeles egna snygga Uggle-väska. Texten är på norska och mönstret är på PDF format. En sån vill ju jag ha! Huhuuu!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar