2012-02-01

Välkommen till mitt första inlägg!

Vad gör vi med kläder som vi inte längre vill använda?
Kastar eller ger bort. Varför inte sy om till helt nya fina kläder ?

När syrran kom hem till mig med flera kassar fyllda med plagg tänkte jag på detta och denna blogg kommer just att inrikta sig på att visa hur jag omvandlar "gamla" kläder till helt nya! =)

Ibland blandar jag nytt tyg med plaggen , se exempel på de gröngråa mössorna.


                                             En leopardmönstrad tröja blev


                               till en leopardmönstrad mössa.


                                En mössa sydd av nytt grönt tyg och en grå jumper

                                Samma tygkombination blev till mössa och vantar.

2 kommentarer:

  1. Men oj vad häftigt och roligt att kunna följa dig i sömmarna hehe! Du är så begåvad min vän:)!

    SvaraRadera
  2. zoeys favorit morbror3 februari 2012 kl. 01:58

    du är så duktig sahar !! men äre inte lättare att bara köpa nya kläder ? :D haha

    SvaraRadera