2012-02-17

Jeansprojekt del 2

Dags att fortsätta berätta och visa vad jag fått till av de två jeansen jag skrev om i detta inlägg.
Det blev en del haklappar. Mönstret är min egen design och testat på min 10 månaders dotter och det verkar fungera. Hon är inte alls så himla förtjust att ha något runt halsen, så jag är glad om haklappen får vara kvar under en hel måltid... :)
Dessa är sydda av båda jeansen. Det var lite trixigt att hitta delar som passade med varandra, som ett pussel.
 Efter att jag sytt ihop delarna så klippte jag haklappsformen, för att sedan andvända mig av IKEA tygerna runt omkring.


Denna klänning som har varit min favorit länge
 fick "offras"
Jag får helt enkelt inte plats i den längre...
Det gröna tyget till höger på haklapparna fick jag av
 min dotters faster.
Ett Marimekko tyg som är somrigt.
Mer kommer jag sy av det!


Jag fick denna fina mjuka overall av en vän och hon ville ha ett ipad fodral. Jag som aldrig sytt en fyrkant av byxor tog genast utmaningen och resultatet blev en sned väska. Men den gör det den ska. Jag ville absolut utnjytta overallens dragkedja som fanns på sidan (tyvärr syns den inte på bild) därför fick jag klippa sönder benen och försöka pussla ihop så att det blev en någorlunda fyrkantig i formen.. Jaja bättre lycka nästa gång, Här använde jag mig lite av de mörkblåa jeansen.




Min stolthet! Jag använde båda bakfickorna av de mörkblåa jeansen och ett nytt tyg som jag fått av mamma i julklapp. Handtaget är av midjan. Sydde ihop allt och vips så blev det en väska! supercool. Den har tre fack tack vare fickorna.

1 kommentar: