2013-02-23

Det blir ju så mycket av bara en blommig duk! / I can do so much just of an tablecloth!

 
 
Jag var i Finland förra veckan och besökte en loppis där allt va så billigt. Jag hittade en väska med trähandtag (se bild längre ner) för 2 euro( knappt 20kr) och ansåg det vara ett kap för handtagen! Jag använde mig av en blommig duk och blå chinos.
 
I was in Finland last week and went to a fleemarket and found a bag with woodengrip adn it costed only 2 euro. (if you scroll down you can see the before picture) I used a tablecloth and blue chinos.
 
 
Jag gjorde även en börs , behöver justras lite, men annars är jag nöjd. Första gången och eget mönster. Dock letade jag efter beskrivningar på nätet men hittade ingen bra och jag blev tokig alldeles för många gånger av att sy denna!Vilket pilljobb alltså! Så jag tar en paus från börstillvrkningen i några veckor...
 
I also made an purse. i found some tutorials online but they were not good enough and I almost got crazy doing this , but I am pleased considering it is my first.
 
 
Fodrad med chinosen och en liten blommig innerficka.
Lining is from the chinos and I made an inner pocket too.
 
 
Jag orkade också göra en nålsdyna innan filmdags. Jag hittade denna fina såsskål liknande sak från second hand. Jag använde mig av kuddstopp, tyg och limpistol. Voilá!
 
I also had the energy to make a pin cushion before movietime. I found this beautiful sauce dish thing in a second hand store.
 
 
Före / Before
 
Duk
 
Chinos
 
 
Mer lär det bli av dessa. Ideér?
More is to come of these fabrics. Ideas?


2 kommentarer: