2013-12-03

Tossor / Baby booties

Jag har roat mig själv med att sy lite tossor av jeans och olika tröjor. Dessa får följa med mig på julmarknaden i Uppsala på Gsunda Market lördagen den 14.12 som jag ska vara med på!

The past few weeks I have been working on these baby booties! They are warm and cozy. 

        Dessa är i storlek 18 ( 4-9 mån)
        Size 18 ( 4-9 months)


                 Storlek 20 ( 9-12 mån)
                 Size 20 (9-12months)

               Storlek 16  (0-3 mån)
               Size 16 (0-3months)

Storlek 16 och 20 fick likadana foder. 
Size 16 and 20 got the same inner fabric.


Här är en före och efter bild på ett par tossor. Denna bild finns även på Instagram. Där hittar du mig som @remadebymirripirri

This is a bafore and after picture on one pair of booties. I also used this picture on Instagram. You can find me there as @remadebymirripirri

I love polly!

Polly polly mmm så gott! Jag pratar om chokladen. Mums! Så färgglada påsar har de också och en vän till mig sa att jag borde kunna sy en väska av påsarna med tanke på hur mkt polly jag äter. Tack för iden! Hihi
Det blev en pollyväska till mig och en haklapp till försäljning. Den tar jag med mig till julmarknaden jag ska va med på lördagen den 14.12. Det kommer att vara en inomhusmarknad (skönt) och heter Gsunda Market. Ses vi? :D

I just love polly! The chokolate. :) my friend gave me the idea of sewing a bag of all my pollypaper. So I made a bag for me and a bib for sale. 




2013-11-22

Haklappar/Bibs

Det är kul att sy av tomma använda klämpåsar! 
It is fun to sew of empty used squeeze bags!



Du kan hitta dessa i min webshop med gratis frakt!

You can find these in my shop online, with free shipping!

2013-10-28

Ugglor/ Owls

En beställning på 3 ugglor resulterade i 7stycken ugglor! Passade på när jag ändå va i farten. De stora svartvita mäter 40*50cm och de mindre 25*30cm

Svårast va nog att få till ögonen och näbben. Meeeeen övning ger färdighet har jag hört.. 
Om jag syr fler ugglor nångång ska jag nog testa fler storlekar o former.

Alla är såklart återbruk :)